Friday 18 May 2012

INFO PPKI SMKBB.

PPKI SMK BUKIT BESAR


Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) di Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Besar, Kuala Terengganu ini terdiri merangkumi 3 buah program iaitu PPKI Masalah Pembelajaran, PPKI Masalah Penglihatan dan PPKI Disleksia yang ditadbir oleh Puan Zainida Zaharah binti Zainuddin selaku Penolong Kanan Pendidikan Khas.
 
          Program ini turut disokong oleh 23 orang guru Pendidikan Khas dan 6 orang Pembantu Pengurusan Murid dengan jumlah pelajarnya adalah seramai 88 orang. Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) Masalah Pembelajaran telah dibuka pada Jun 2001 dan diikuti oleh PPKI Masalah Penglihatan pada Januari 2006 manakala Program Disleksia pula dibuka pada Januari 2010.
 
          Objektif penubuhan program seumpama ini adalah bertujuan untuk menyediakan peluang dan kemudahan pendidikan untuk pelajar Pendidikan Khas serta dapat menghasilkan pelajar Pendidikan Khas yang lebih cemerlang dalam aspek tingkah laku, sosial dan komunikasi. Selain itu, program ini membolehkan pelajar-pelajar berdikari dan mempunyai tahap keyakinan tinggi serta dapat menerima pendidikan yang berkualiti mengikut tahap keupayaan mereka berdasarkan misi, visi dan Falsafah Pendidikan Khas.
 

~ ppkismkbb@gmail.com ~


No comments:

Post a Comment